Weet jij waarom een professionele uitstraling van je bedrijf zo belangrijk is?

– Heb je al een herkenbare uitstraling van je bedrijf?
– Passen de kleuren, vormen en taalgebruik goed bij jou, je dienstverlening en/of producten?
– En spreekt je huidige uitstraling je ideale klant aan?

Sorry ik val maar meteen met de deur in huis met mijn lastige vragen als het gaat over de uitstraling van je bedrijf.

Het moeilijkste wat er is, is voor je eigen bedrijf de juiste uitstraling verzinnen. Je wil het helemaal perfect doen maar weet niet waar je moet beginnen of wat er nu echt belangrijk is. Oké een logo of naam ja dat is nog logisch maar dan… Wat spreekt je doelgroep aan en welke kleuren vind jij mooi maar zijn ook praktisch en spreken aan bij je ideale klant?

Zelfs voor mij als creatieveling en grafisch ontwerper en vormgever is het een lastige uitdaging om voor mijn eigen bedrijf de juiste uitstraling te creëren. Ondanks dat ik weet waar ik aan moet voldoen en veel zelf kan maken…

De juiste uitstraling van je bedrijf is een proces

Zorg dat je weet wie je bent en wie je ideale klant is.
Voor de juiste uitstraling van je bedrijf hoef je niet perse iets creatiefs te verzinnen maar gaat het eerst om;

  • Weet wie jij bent
  • Wat jouw uniek maakt
  • Wat je te bieden hebt
  • Wie je doelgroep is
  • En wat je doelgroep aanspreekt.

Vaak ben jijzelf één van hen uit je doelgroep maar dan al meer gespecialiseerd of als je producten verkoopt dan ben jij zelf al een groot liefhebber van dat product en daarom wil je ook andere mensen daar blij mee maken. Vind je bovenstaande vragen lastig om te beantwoorden? Dan kan een goed reclamebureau of marketingbureau jouw daar ook goed mee helpen.

Passen de kleuren, vormen en lettertypes bij je dienst of product?

De kleurstellingen, lettertypes en vormen moeten jou passen maar ook aanspreken bij je doelstelling en doelgroep. En juist om die reden is het dus belangrijk om eerst te kijken wie ben jij, wat spreekt jou aan. En wie is je ideale klant?

Bijvoorbeeld;
Wil jij het contact met je ideale klant laagdrempelig houden dan is het goed om daar duidelijke contrasterende kleuren bij te gebruiken en een simpel, leesbaar lettertype. Wil je liever een exclusieve uitstraling dan is minimalistisch, strak en moderne fotografie weer een mooi uitgangspunt. Dat zijn voorbeelden om te kijken of jouw uitstraling van je bedrijf nog past bij jou, je doelstelling en je ideale klant.

Enkele voorbeelden van unieke bedrijfsuitstralingen

complete huisstijl en reclame uitingen van zoggel
  • Stoer en krachtig
kwartetspel ontwerp en realisatie t mulderke
  • Vrolijk en herkenbaar
Huisstijl ontwerp
  • Strak en modern

Kun je zelf of toch een reclamebureau nodig voor je professionele uitstraling van je bedrijf?

Sommige ondernemers komen er zelf al uit op bovenstaande vragen en laten hun wensen en ideeën door een grafisch vormgever uitwerken of gaan zelf aan de slag met de kennis en programma’s die ze tot hun beschikking hebben. Maar ik zeg altijd schoenmaker blijf bij je leest of ieder zijn vak. Een professionele uitstraling van je bedrijf vereist toch wel de nodige vakkennis van een reclamebureau of grafisch vormgever die samen met jou op onderzoek gaat wie je bent, welke kleuren, lettertypes, vormen en stijl of sfeer goed past bij jou als persoon, bedrijf en doelgroep.

Wat is een moodboard?

Door te beginnen met een moodboard of ook wel sfeerbepaling of collage genoemd bepaal je de juiste look en feel die je wil bereiken. Een moodboard bestaat uit afbeeldingen, kleuren, lettertypes en voorbeelden van objecten in een compositie. Het kan gebruikt worden voor je huisstijl en reclame-uitingen maar ook voor je webdesign en social media kanalen. Met een krachtige basis geloof je in jezelf en jouw ideale klant vertrouwd op jou.

Heb jij nog geen professionele uitstraling, maar ben je er na het lezen van dit blog van overtuigd dat het nodig is? Ga dan opzoek naar de juiste ontwerper, reclamebureau of grafisch vormgever die jou kan helpen met bovenstaande vragen.

Kennismaken?

Natuurlijk sta ik ook open voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Maar ik wil mij niet opdringen. Dat past niet bij mij en dit blog is ook echt bedoelt om jou te informeren waarom een professionele uitstraling van je bedrijf zo belangrijk is.

grafisch vormgever

Creabron is een reclamebureau en grafisch vormgever in één. Met veel passie bied ik, Anke, creatieve oplossingen om bedrijven offline en online professioneel vorm te geven. Heb je nog vragen over je professionele uitstraling van je bedrijf? Neem contact met mij op.

Creabron staat voor creatieve inspiratiebron. Ik ben graag jouw inspirator en ik zet mijn talent op een spontane en beweeglijke manier in. Ik heb discipline en houd ervan om mijn werk vakkundig en op een praktische manier uit te voeren. Wil je meer weten over mij en mijn werkwijze? Lees meer over mij >>>