Logo en huisstijl ontwerp voor
Dogscovery – De Mortel

Dogscovery

Bij Mieke staat het natuurlijke gedrag van de hond centraal tijdens haar trainingen. Ze besteed tijdens de begeleiding van honden veel aandacht aan de lichaamstaal van de hond. Ze leert hoe je als baas kan communiceren met jouw hond, zodat hond en baas elkaar beter leren begrijpen en de band met de hond zal versterken.

In 2016 heeft Mieke haar opleiding als hondentrainer afgerond. Als startende ondernemer wilde ze haar bedrijf meteen met een professioneel logo en visitekaartje gaan starten.

Zelf heeft ze ook een hond Boy die ze graag in haar logo verwerkt wilde hebben op een subtiele manier.

Missie

Mijn missie was ervoor zorgen dat Boy de hond op een subtiele manier in het logo te verwerken zodat het voor Mieke een mooi symbool is voor haar bedrijf. Want door Boy zijn gedrag is de interesse in mensen en honden opleiden allemaal begonnen. Voor haar ideale doelgroep mag het logo een speelse, open en transparant geheel worden. Zodra het logo definitief was, wilde ze ook een visitekaartje en briefpapier om mee te gaan beginnen.

Belangrijke kernpunten die ik erin verwerkt heb

  • De hond Boy
  • Emotie van de hond
  • Op zoek naar de oorzaak
  • Dogscovery bied de oplossing

Resultaat

Het logo is speels en herkenbaar geworden. Boy zoekend in het middelpunt naar de oorzaak.
De halve cirkel verwijst naar de naam Dogscovery heeft de oplossing en helpt/traint.

Door de foto van Boy om te zetten in tekenstijl is het beeld bruikbaar als logo met als middelpunt de hond. Bij Mieke blijft dan wel die speciale betekenis dat het Boy is.

Om tot een definitief ontwerp te komen inspireer en adviseer ik mijn klanten zodat ze 100% achter hun keuze staan. Soms heeft dat nog wat aanpassingen nodig om tot het gewenste resultaat te komen waar de klant zich dan helemaal in kan vinden.

Creabron ontwerpt een professioneel logo wat je kan toepassen in verschillende uitingen. Het geeft jouw bedrijf een eigen identiteit die past bij jou en je ideale klant aanspreekt.

Werkwijze bij een logo ontwerp

Ik ben dus eerst met Mieke in gesprek gegaan wie ze is, wat ze doet, wie haar ideale klanten zijn en of ze zelf al ideeën of wensen heeft om uit te werken.

Met die kenmerken en kennis ben ik voornamelijk aan de slag gegaan en heb ik drie verschillende schets-ontwerpen gemaakt. Zodat ze een duidelijke keuze kon maken en het verschil kon zien wat de mogelijkheden zijn met de belangrijke kenmerken erin verwerkt.
In verschillende stijlen en kleurcombinaties. Later hebben we de kleuren bepaald en lettertype vast gezet zodat ze dat in al haar uitingen kan gaan toepassen.

Waar we op letten bij een logo en huisstijl ontwerp

  • Passend bij de persoon achter het bedrijf
  • Het moet de ideale klant aanspreken
  • Herkenbaarheid uitstralen
  • Origineel en uniek zijn

logo ontwerp de mortel - creabron

– Mieke haar reactie –

“Mijn ervaringen met Creabron zijn heel positief. Erg persoonlijke benadering wat leidt tot een mooi eindresultaat. Ik ben heel tevreden met het ontworpen logo en visitekaartje.”