Logo en huisstijl restylen – Heeswijk Dinther

Van Zoggel betonboringen

Bert Jansen heeft jaren geleden Van Zoggel Betonboringen overgenomen. Hij wilde het logo en de uitstraling van het bedrijf in eerste instantie wat laten opfrissen zodat het beter past bij zijn visie en missie. Maar…

hoe meer we in gesprek waren en ik hoorde wat zijn doelstelling en doelgroep was kwamen we er achter dat het niet chique en modern moest worden maar juist opvallend en stoer.

Bij Van Zoggel Betonboringen staan ze voor jarenlange ervaring, vakkennis en geschoold personeel. Ze onderscheiden zich binnen hun vakgebied als een zeer betrouwbare partner die snel kan schakelen. Met hun 24/7 bereikbaarheid, hun meedenkkracht en actuele expertise zijn ze proactief in het bieden van oplossingen, kunnen ze snel schakelen waar gewenst en garanderen ze bij ieder project kwaliteit.

Of te wel hele mooie eigenschappen om toe te passen in hun huisstijl. Want als je uitstraalt wie je bent trek je ook de juiste klanten aan!

Missie

Van Zoggel betonboringen een unieke uitstraling geven die opvalt bij de juiste doelgroep en zorgen dat de werknemers zich prettig voelen bij de nieuwe huisstijl en werkgever Bert Jansen.

Er waren verschillende uitvoeringen van het oude logo in omloop op de bestaande voertuigen. Ik ben op onderzoek gegaan wat nog wel en niet meer past bij het bedrijf Van Zoggel betonboringen.

Er staat twee keer Van Zoggel in één logo dat is wat overbodig. Het beeldmerk is een heel leuk idee maar de oranje stippen vallen meer op dan de witte stippen van de Z. Het is strak en de kleuren blauw met oranje passen niet meer de nieuwe missie en visie van Bert.

Resultaat

De keuze voor de neushoorn als krachtpatser bij uitstek is heel bewust geweest.
De indrukwekkende boormachines en de overeenkomst met deze natuurlijke drietonner is in één oogopslag zichtbaar.
Behalve kracht

zijn er nog meer opvallende overeenkomsten tussen de neushoorn en de activiteiten van Van Zoggel Betonboringen.

  • Allereerst blinkt de neushoorn uit door zijn sterk ontwikkelde reukorgaan. Bovendien laat hij een kenmerkende voetafdruk achter.
  • Van Zoggel Betonboringen heeft een neusje voor kwaliteit en laat een uitstekende indruk achter als de werkzaamheden afgerond zijn.
  • Door de neushoorn in een betonlook vorm te geven en te combineren met de naam Van Zoggel heeft het de juiste opvallende attentiewaarde wat ons uitgangspunt was.

We hebben een hele fijne duurzame samenwerking opgebouwd. Iedere keer als Van Zoggel een nieuw voertuig heeft of een andere grafische uitdaging dan ga ik weer vol passie voor ze aan de slag.

Als je uitstraling klopt met jou en je bedrijf dan trek je ook de juiste klanten aan!

Creabron ontwerpt een unieke huisstijl wat je kan toepassen in verschillende uitingen. Het geeft jouw bedrijf een eigen identiteit die past bij jou en je ideale klant aanspreekt.

huisstijl ontwerp en belettering voor Van Zoggel Heeswijk Dinther

Logo en huisstijl ontwerp

Onderstaande kenmerken zijn verwerkt in het logo.

  • Bus moet meteen opvallen als hij aan komt rijden
  • De naam Van Zoggel zo groot mogelijk erop
  • De basis ondergrond is wit maar sommige bussen ook nog oranje. Moet dus op allebei de kleuren opvallen en knallen.
  • De naam Van Zoggel in het oranje omdat oranje bij de “Van Zoggel” doelgroep al een begrip is.

Het Beeldmerk van het logo ontwerp

  • Betonboringen iets kleiner zodat eerst de naam Van Zoggel goed en groot opvalt.
  • In combinatie met een opvallende neushoorn in betonlook wat een stoere en opvallende uitstraling geeft.
  • De naam kan zo ook het beeldlogo zijn en de neushoorn is dan puur 
  • De hoorn wijst symbolisch naar betonboren.
  • De naam is in reflecterende folie zodat het in het verkeer ook nog extra opvalt
huisstijl ontwerp voor Van Zoggel Betonboringen

Naamsbekendheid en zichtbaarheid vergroten

Carwrappen en belettering is een effectief middel om met je auto, bedrijfswagen, bus of vrachtwagen reclame te maken. Ook val je gelijk op in het verkeer! Door de hoge attentiewaarde en beweegbaarheid van dit ‘rijdende visitekaartje’ kan je de naamsbekendheid en zichtbaarheid van je bedrijf vergroten.

Voor Van Zoggel Betonboringen ben ik opzoek gegaan naar een opvallende verschijning die goed bij de werkzaamheden van Van Zoggel pasten.

De keuze voor de neushoorn als krachtpatser bij uitstek is dus heel bewust geweest. Hun indrukwekkende boormachines en de overeenkomst met deze natuurlijke drietonner is in één oogopslag zichtbaar.

Behalve kracht zijn er nog meer opvallende overeenkomsten tussen de neushoorn en de activiteiten van Van Zoggel Betonboringen. Allereerst blinkt de neushoorn uit door zijn sterk ontwikkelde reukorgaan. Bovendien laat hij een kenmerkende voetafdruk achter.

Van Zoggel Betonboringen heeft een neusje voor kwaliteit en laat een uitstekende indruk achter als de werkzaamheden afgerond zijn.  Door de neushoorn in een betonlook vorm te geven en te combineren met de naam Van Zoggel heeft het de juiste opvallende attentiewaarde wat ons uitgangspunt was. Ik heb het op hun wagenpark en drukwerk mogen doorvoeren.

neushoorn photoshop Van Zoggel

Waar we op letten bij een logo en huisstijl ontwerp

  • Passend bij de persoon achter het bedrijf
  • Het moet de ideale klant aanspreken
  • Herkenbaarheid uitstralen
  • Origineel en uniek zijn

– Bert zijn reactie –

Bijzonder prettig met Anke te werken, heel creatief en daarnaast praktisch en hands-on. Voor Van Zoggel Betonboringen maakte Anke een volledig nieuwe huisstijl, waar we erg tevreden over zijn. En tot heden hebben we een prettige samenwerking. Alles wat met grafische vormgeving te maken heeft neemt ze uit handen.

Bert Jansen | eigenaar Van Zoggel Betonboringen