Controll
Controll is de productnaam die is ontstaan uit ons ontwikkelproces. Het product/dienst is voortgekomen uit het succes van “Paul Regelt Energie” waar Creabron ook een logo en huisstijl voor heeft mogen ontwikkelen.
Controll is de productnaam die is ontstaan uit ons ontwikkelproces. Het product/dienst is voortgekomen uit het succes van “Paul Regelt Energie” waar Creabron ook een logo en huisstijl voor heeft mogen ontwikkelen.
Lees meer
Controll levert met diensten in een abonnementsvorm een optimaal energierendement. Deze diensten hebben meerdere functionaliteiten in zich.
Om te beginnen met een logo ontwerp maak ik altijd eerst een woordweb waarmee ik de belangrijkste kernwaarden en dienstverlening in benoem om het te kunnen visualiseren.
Aan mij de eer om een naam te verzinnen en een logo te ontwerpen die verbinding heeft met “Paul Regelt Energie” maar die ook los daarvan een merklogo kan zijn wat voor zichzelf spreekt.
Lees meer
Ik heb gekeken hoe we de begrippen die passen bij het product, kunnen visualiseren en de juiste naam kunnen geven.
Na grondig onderzoek kwamen de volgende woorden naar boven; checken, doormeten, examineren, en nog heel veel andere woorden… Maar ik ben verder gegaan met het begrip “controleren”
Controll is het Engelse werkwoord voor controleren en het is ook een krachtige naam voor het product en dienst die Paul wil gaan leveren. Controll wordt met 1 L of 2 LL’en geschreven.
Ik heb bewust gekozen voor 2 LL’en, zodat ik daar een eigen identiteit aan kan geven.
Lees meer
Het resultaat is een minimalistisch logo met dezelfde kleuren als die van “Paul Regelt Energie”. En de twee ll achteraan kunnen ook als beeldmerk los gebruikt worden op een product of in de communicatie.
Door de L in een pijlvorm weer te geven, krijg je de verwijzing naar de volgende kenmerken; aansturen, informatie in en uit de cloud, continu in beweging en de verwijzing naar opbrengst.
Die pijlen kunnen we nu ook als herkenbaar beeldmerk gebruiken in bijvoorbeeld een app, profielafbeelding of besturingssysteem van het product.
De kleuren zijn hetzelfde als van “Paul Regelt Energie” voor de verbinding en enige herkenbaarheid. De kleuren passen ook het beste bij Paul.
Het lettertype is ook krachtig en duidelijk, zodat het zowel als groot en klein goed afgebeeld kan worden. Op het product zelf, maar ook op de website en alle marketinguitingen eromheen.
Samen met het team van Kwaaijongens hebben we ook voor dit product/dienst een compleet project gerealiseerd. Van logo ontwerp, fotografie, teksten schrijven en vormgeving en realisatie van de website.
Bedankt Paul, voor onze fijne samenwerking en jouw mooie review.